maandag 22 oktober 2012

Waarom en hoe ben ik begonnen met triatlon?

Ik ben eigenlijk nooit sportief geweest tot mijn nonkel Kris Van Echelpoel daar een stokje voor stak. Hijzelf kocht een nieuwe koersfiets. Ik kreeg dan zijn oude op voorwaarde dat ik samen met hem "Le mount Ventoux" zou beklimmen. In de zomer van 2009 was het dan ook zover. Toen beklom ik voor de eerste keer de beruchte Mount ventoux. Afzien was het zeker, maar ik was blij wanneer ik de top bereikte. 1 jaar later zijn we hem weer gaan beklimmen met al een veel beter resultaat. Zo ben ik dus beginnen fietsen...

In 2010 heeft een klasgenoot mij kunnen overtuigen om de "Antwerp 10 Miles" te lopen. Dit is gelukt in 1u54min. Het is niet dat we kunnen zeggen dat dit goed was. Maar voor een eerste keer was ik tevreden met mijn resultaat. Het lopen ben ik dan blijven verder doen.

In 2010 zei men nonkel tegen me: Ik ga aan triatlon doen. Mijn eerste reactie was "Zot zijn doe ni zeer zeker?". Enkele weken later zei hij: Kevin, ge hebt ne koersfiets, loopschoenen en ge kunt zwemmen. Dus ik schreef me in voor mijn eerste wedstrijd: Triatlon Brasschaat 2010. Met een mooi eindresultaat...



Triatlon Brasschaat 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten